DigiMeet 2023 – želja po spremembi, sodelovanje in dobra ekipa so ključna sporočila letošnjega dogodka
Letošnji DigiMeet, sedaj že tretji v vrsti, z rdečo nitjo Središče digitalizacije so ljudje, je za nami. S predstavitvijo digitalnih zgodb strank in z okroglo mizo z Olimpijkami: Brez prave ekipe ni rezultatov, smo skušali udeležencem približati izkušnje in dobre prakse, saj se z izzivi pri digitalizaciji srečujemo prav vsi.
DigiMeet je s pozdravnim nagovorom odprla direktorica Mikrocopa, Simona Kogovšek, ki je poudarila, da se z deljenjem izkušenj pri digitalizaciji poslovanja ogromno naučimo in si s tem olajšamo morebitne zaplete, ki jih nismo predvideli.
Na ponedeljkovem srečanju sta se pomena sprejemanja novosti in želje po spremembah dotaknili Nataša Centa, strokovnjakinja za digitalizacijo kadrovskih procesov in njena gostja Ksenija Montani, pomočnica direktorja za področje informatike in sodobnih tehnologij iz Lekarne Ljubljana. V Lekarni Ljubljana že vrsto let stremijo k čim večji informatizaciji in digitalizaciji poslovanja, saj se zavedajo, da s tem pripomorejo k večji zavzetosti zaposlenih, hitrejši komunikaciji in večji učinkovitosti. Pri izboru rešitve so bili ključni kriteriji skladnost in standardizacija, pa varnost podatkov, sledjivost in to, da gre za rešitev v oblaku.
Ksenija Montani o pozitivnih učinkih digitaliziranih procesov: "Imamo pregled nad izvajanjem procesa: kje se nahajamo, na katerem koraku, kaj bo naslednje na vrsti za izvajanje in pričakovani čas zaključka. Dostopna je jasna sled, kdo je kaj odobril, opredelil ali bil s tem seznanjen. Vsaka vrsta analize je s tem postala enostavna in hitra."
DigiMeet sta v torek nadaljevala Anton Gazvoda, strokovnjak za digitalizacijo poslovanja in Boštjan Blokar, strokovnjak za IT področje in vodja projektov na Luki Koper, ki sta predstavila izkušnje našega pristanišča. Da so z digitalizacijo dokumentacije in izbranih postopkov pohitrili delo in tako še bolj poudarili svojo geostrateško prednost pred drugimi evropskimi pristanišči, je povedal g. Blokar. Poudaril je tudi pomen kemije med projektno ekipo ponudnika in naročnika, saj se z razumevanjem naročnikovih potreb projekt digitalizacije bolj tekoče odvija, dobro sodelovanje med ekipama pa pripomore k bistveno lažjemu in hitrejšemu reševanju morebitnih izzivov na projektu.
Boštjan Blokar: "Pri uvajanju novih rešitev v poslovanje o tem zaposlene, ki zanje uvajanje predstavlja večjo spremembo pri delu, izobražujemo in spodbujamo k sodelovanju in testiranju rešitev. Zelo pomembno je, da zaposlene informiramo o širših koristih digitalizacije, saj je s tem razumevanjem tudi zanje sprejemanje sprememb lažje."
Tretje srečanje je bilo posvečeno predvsem srednje velikim in malim podjetjem, ki lahko sedaj brezplačno preizkusijo rešitev InDoc EDGE, ki je tako prva slovenska rešitev za učinkovito sodelovanje in delo z dokumenti, ki to omogoča. Ivo Vasev, produktni vodja InDoc EDGE in Karmen Jakob Logar, ekspert za produktni marketing sta predstavila prednosti uporabe take rešitve in se o njihovi izkušnji pri iskanju in uporabi tovrstne digitalne rešitve pogovarjala z direktorjem podjetja MK Illumination, Damjanom Zalokarjem. G. Zalokar je povedal, da so se kot majhno podjetje odločali za rešitev za digitalizacio poslovne dokumentacije na podlagi lastnega izračuna stroškov in časa, ki so jih imeli z iskanjem dokumentov. Povedal je, da so prihranki s pravo rešitvijo lahko veliki, dotaknil pa se je tudi pomena varstva osebnih podatkov in certificirane hrambe. Zaključil je z mislijo, da je sodelovanje s sodelavci, zunanjimi partnerji in kupci sedaj veliko lažje, saj poteka na varen način, kjer so tveganja za izgubo informacij minimalna.
"Izračunali smo, da pri devetih zaposlenih dve plači letno porabimo samo zato, da iščemo dokumente. Ogromno časa porabimo za iskanje dokumentov, zato je bolj smiselno najti pravo rešitev, ta denar vložiti vanjo in ne izgubljati časa in živcev, ko potrebuješ pravi dokument ali pa informacijo v danem trenutku," je dodal Damijan Zalokar.
DigiMeet smo letos zaključili s prav posebno okroglo mizo, na kateri so kraljevale naše Olimpijke – Petra Majdič, Brigita Bukovec in Urška Žolnir Jugovar. Okroglo mizo je spretno moderiral Matej Praprotnik, novinar Radia Slovenije in kolesarski župan Ljubljane, ki je v pogovor o pomenu ekipe v športu, pa naj bo to skupinski ali individualni, spretno vključeval tudi pomen timskega dela v poslu, kar je bolj konkretno pokomentirala Alenka Fic Mikolič, direktorica splošnih zadev v Mikrocopu.
Petra Majdič: "Dejstvo je, da smo vse tri individualne športnice, ki pa se zavedamo, in to je bilo zanimivo spoznanje, ko smo prestopile mednarodni teritorij, da same ne zmoremo. Sam lahko prideš do neke lokalne ravni, ko pa stopiš na mednarodni parket, pa tega ne zmoreš sam. Individualen šport ja, vendar brez vrhunske podpore ekipe, ne bi mogla dosegati tega, kar sem."
Brigita Bukovec je poudarila pomen kompatibilnosti in ujemanja s trenerji in ostalimi v ekipi, Urška Žolnir Jugovar pa je dejala, da kljub temu, da judo tretiramo kot individualni šport, judoist sam kot posameznik ne more doseči nič, saj se mora tudi na treningih boriti proti nasprotniku kot na tekmah. Brez sotekmovalcev in trenerjev, posebej pa podpore družine, ne more.
Alenka Fic Mikolič: "V poslovnem svetu je podobno. Potrebuješ celotno ekipo, da lahko gradiš prodornejše uspehe. Potrebuješ psihološko varnost, saj v delovnih procesih delaš napake. Ob tebi je vedno nekdo iz ekipe, ki te motivira in potiska kdaj tudi izven cone udobja in skrbi, da imaš pred sabo skupen cilj. Na trenutke je zelo težko, saj vsi doživljamo vzpone in padce in tukaj pride do izraza ekipa, saj se vedno najde nekdo, ki voz povleče naprej. Enkrat en, drugič drugi, da je za ekipo lažje."
Ključna misel letošnjega DigiMeeta, ki jo dobro povzela direktorica prodaje in trženja, Tjaša Poljšak na zaključnem srečanju, je:
"Uspeh digitalizacije je odvisen od našega od našega pristopa, motivacije in medsebojnega sodelovanja, na drugi strani pa, kako nas prave rešitve in izbira pravih partnerjev pri tem lahko podprejo."
Ogled posnetkov srečanj DigiMeet 2023.