Pomen psihološke varnosti pri digitalni preobrazbi
Pandemija je že trajno spremenila način dela v podjetjih in nekdaj občasno delo od doma je danes stalnica. Podjetja širom po svetu so bila skoraj čez noč prisiljena svojim zaposlenim omogočiti delo od doma. Na veliko se je začelo govoriti o digitalizaciji in v nekaterih podjetjih so jo enačili z nakupom prenosnikov in licenc za Zoom. Kar hitro so ugotovili, da je bil to šele prvi korak in da je pandemija prinesla še veliko večje izzive.
Eden izmed takšnih nepredstavljivih izzivov je recimo ugotovitev raziskovalnega podjetja Gallup, da trenutno kar 48 % zaposlenih v Ameriki aktivno išče novo službo. Podobne številke verjetno veljajo tudi za Slovenijo, kar pomeni, da se polovica zaposlenih v vašem podjetju ozira za novimi priložnostmi. Žal ne obstaja noben trik za rešitev tega problema, tudi zamenjava Skype for Business s Teamsi ne bo pomagala.
Psihološka varnost
Strokovnjaki pravijo, da je glavni razlog za nezadovoljstvo zaposlenih pomanjkanje psihološke varnosti na delovnem mestu. Visoka stopnja psihološke varnosti pomeni, da lahko zaposleni predlagajo ideje, komentirajo, sprašujejo in se ne strinjajo, ne da bi jih bilo strah, da bodo za to kaznovani. In za večino podjetij to ne drži. Raziskave kažejo, da kar 70 % zaposlenih ne vidi razloga, da bi spregovorili in povedali svoje mnenje, ko opazijo napako ali ko imajo predlog za izboljšavo.
Google je v svoji raziskavi z imenom Aristotel odkril, da je visoka stopnja psihološke varnosti v ekipi najbolj pomemben dejavnik, ki prispeva k njeni odličnosti in visoki produktivnosti. Raziskava je pokazala, da je psihološka varnost članov ekipe pomembnejša kot to, da je ekipa sestavljena iz najbolj inteligentnih in sposobnih posameznikov ali pa da imajo najboljšega vodjo.
Inovativnost
Visoka psihološka varnost podpira radovednost in izboljšuje inovativnost. Posamezniki in ekipe se morajo počutiti dovolj varne za eksperimentiranje in iskanje načinov za izboljšanje poslovanja in razvoja novih digitalnih produktov. Preprosto povedano, se morajo upati se ne strinjati s trenutnim statusom quo. V nasprotnem primeru bodo počeli zgolj tiste naloge, ki so predvidljive in jih že znajo opraviti. To pa nikoli ne bo ustvarilo ustrezne količine drznih idej in predlogov, ki bi pripeljali do uspešne digitalne preobrazbe.
Vključevanje zaposlenih
Edwards Deming, izjemni svetovalec na področju kakovosti, je v svojih delih zapisal, da je preobrazba delo prav vseh v podjetju. Mislim, da je skrajni čas, da to končno upoštevamo. Pri digitalni preobrazbi ni pomembno zgolj podrobno načrtovanje in prava strategija, ampak tudi, da ustvarimo in ohranjamo tako visoko stopnjo psihološke varnosti, da bodo lahko prav vsi zaposleni prispevali in se počutili del digitalne preobrazbe.
Digitalna preobrazba podjetja s seboj prinese številne spremembe. Posledično bi lahko sklepali, da je digitalizacija torej recept za večje nezadovoljstvo zaposlenih. Stopnja psihološke varnosti bo v veliki meri določila, kako se bosta nezadovoljstvo in strah pred spremembami pokazala v praksi. Ali s še večjim deležem zaposlenih, ki iščejo novo službo, ali pa z večjim deležem tistih, ki aktivno sodelujejo in soustvarjajo novo digitalno prihodnost podjetja.
Prispevek je mnenje avtorja in ne izraža nujno stališč Mikrocopa.